top of page
נויה גור יב"6

הביקור של אילון מאסק בישראל

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ) - נלקח מתוך האתר mako

בזמן האחרון התחיל טרנד חדש ברשת- אנטישמיות! כשאנחנו חושבים על אנטישמים אנחנו נוטים לחשוב על אנשים מגרמניה הנאצית, אך בגלל הטרנד החדש מסתבר שאנטישמים/ות הם/ן גם בנים/ות עם שיער כחול שלומדים/ת בNYU ומשוכנעים/ות שבגלל שהם/ן באוניברסטיה ושמעו הרצאה אחת על הסכסוך הישראלי-פלסטני הם/ן יודעים/ות את כל מה שצריך לדעת על אחד מהסכסוכים הכי מסובכים בעולם. 

אילון מאסק, האיש הכי עשיר בעולם, הבעלים של טוויטר (או כפי שהוא רוצה לקרוא לזה, X), המייסד של החברה SpaceX הגיע לביקור בישראל לאחרונה. הוא קיבל סיור כמו שצריך מראש הממשלה בכבודו ובעצמו וגם למד הרבה על המלחמה והזוועות שקרו ב-7.10. 


רגע - אבל איך שני הארועים הללו קשורים?

ב-15.11 אילון מאסק הגיב על ציוץ אנטישמי בהסכמה. בציוץ שהוא הגיב עליו היה כתוב כך "קהילות יהודיות דוחפות את הסוג המדויק של שנאה דיאלקטית נגד לבנים שהם טוענים שהם רוצים שאנשים יפסיקו להשתמש נגדם." (זה ממשיך אבל נראה לי כולנו שמענו מספיק), ואילון מאסק הגיב "אתה אמרת את האמת האמיתית".

תגובתו של מאסק ספגה תגובה חריפה מאוד ברחבי העולם. חברות ענק כמו IBM,  דיסני ואפל בתגובה החליטו להפסיק לפרסם מודעות ב-X, , מה שהיה יכול להוביל לסגירה של הרשת כיוון שהיא נשענת על הכנסות מפרסומות.



היו הרבה א/נשים ברשתות שקראו לו אנטישמי, והביאו לתשומת הלב של הציבור את העובדה שהוא נתן לאנטישמיות לפרוח ב-X. בעקבות יציאותיו נגד יהודים ונגד ישראל, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להזמין את מאסק לביקור בישראל ב-27.11. לשמחתינו, מאסק הסכים, ולפיו הוא חוזר בו ודעתו השתנתה. אפשר לנחש שהוא למד הרבה מהביקור.


נתניהו וראש אגף התכנון אלוף אייל הראל לקח את מאסק לסיור בכפרים, בקיבוצים ובאוכלוסיות בעוטף עזה שנפגעו פגיעה מאוד קשה ב-7.10. נתניהו גם הכיר למאסק את המשפחות שנפגעו אישית מפעולות הטרור של החמאס, ושמע את סיפורי הזוועה והגבורה של המשפחות.


לאחר הסיורים בשטח, נתניהו הראה למאסק סרטון זוועות אשר מתעד את הטבח הנעשה ואחרי הסרטון ישב ודיבר עם נתניהו, בני גנץ והנשיא הרצוג. מאסק בעיקר הקשיב בשיחה זו, ונקודת מבטו השתנתה בנוגע למחלוקת. הוא הבין לבסוף שחמאס הם טרוריסטים ("Bad guys") עם מטרה להרוג, ושלצה"ל אכפת מאוד מחיי אדם ("Good guys"). לבסוף, מאסק החליט לצייץ את הציוץ הבא:


אנקדוטה מצחיקה שיצאה מכל הסיפור היא שמאסק החליט לאחר הביקור בישראל שכל ההכנסות שטוויטר (X) מפרסום מודעות תמיכה בפלסטין ייתרמו לבתי חולים ישראלים ובנוסף, לעזרה הומניטרית לאזרחים בעזה. הוא גם החליט שהוא יפעיל את חברת לוויני האינטרנט שלו רק בתיאום משרד התקשורת, ואם אתם מסתכלים על תמונות אחרונות שלו תראו אותו עונד את הדסקית של מטה המשפחות החטופות. 

 

יש א/נשים שיגידו שכל מטרת הביקור הייתה בשביל רווח כלכלי משום שחברות ענק איימו להפסיק לפרסם בטוויטר מודעות, או בשביל תיקון יחסי ציבור בגלל שאנשים קראו לו אנטישמי, אך בסופו של דבר נראה כרגע כי הוא נוטה יותר לעמוד לצד ישראל. זה גורם לנו לחשוב, מה היה קורה אם היינו עושים הסברה ברמה הזאת לכל מנהיגי/ות העולם שעומדים/ות לצד חמאס כרגע או מפחדים/ות לבחור צד?

0 תגובות

Commentaires


bottom of page