top of page
יעל יקואל ז'3

קן בלי ברבי: כל הסיפור על הסערה סביב מרגו רובי והאוסקר

הסרט ״ברבי״ מועמד לשמונה פרסי אוסקר, אז למה מרגו רובי וגרטה גרוויג (במאית הסרט) מאוכזבות? 


הסרט ברבי קיבל שמונה מועמדויות לאוסקר: הסרט הטוב ביותר, שחקן המשנה הטוב ביותר (ראיין גוסלינג), שחקנית המשנה הטובה ביותר (אמריקה פררה), התסריט המעובד הטוב ביותר, עיצוב התלבושות הטוב ביו



תר (שלדעתי חייב לזכות), עיצוב ההפקה הטוב ביותר ושתי מועמדות לשיר המקורי הטוב ביותר - “What Was I Made For?" ו-"I'm Just Ken".

אבל דווקא הכוכבת של הסרט, מרגו רובי (שגם הפיקה את הסרט) והבמאית גרטה גרוויג לא קיבלו מועמדות - אז למה קמה על זה סערה כל כך גדולה? 


מאז ההכרזה על המועמדויות, הרשתות החברתיות סוערות על כך ששתי הנשים הכי חשובות בסרט לא קיבלו מועמדות, בעיקר כשהסרט מנסה להעביר מסר פמיניסטי. 

הגולשים/ות פתחו במחאה שהגיעה עד להילרי קלינטון, שכתבה ״זה צובט בלב להצליח בקופות אבל לא לקחת הביתה את הזהב. עם זאת, מיליוני מעריצים ומעריצות אוהבים אתכן״. 

בנוסף, ראיין גוסלינג, ששיחק את קן בסרט ומועמד לשחקן המשנה הטוב ביותר והשיר המקורי הטוב ביותר ("I’m Just Ken"), אמר ״אין קן בלי ברבי ואין סרט ברבי בלי מרגו רובי וגרטה גרוויג, שתי הנשים שהכי אחראיות לסרט הזה שעשה היסטוריה. לומר שאני מאוכזב זה לשון המעטה.״ 


דעתי: האם היא באמת הייתה צריכה לקבל מועמדות?

הרבה א/נשים בוחרים/ות להתעלם מהעובדה שאמריקה פררה, ששיחקה את גלוריה בסרט, קיבלה מועמדות לאוסקר, מה שבעיניי אומר שזו לא הייתה החלטה שוביניסטית או הדרת נשים ואני אומרת את זה בתור פמיניסטית. 

ואני חייבת להגיד שלדעתי הסרט הזה לא כל כך טוב. נכון, יש לו פסקול מעולה, התלבושות מדהימות והתפאורה ממש טובה אבל הסרט מעביר מסר שלילי של פמיניזם קיצוני שאומר שצריך לתת זכויות רק לנשים, ובעיקר כשהסרט משווק לילדות קטנות שמכניס את זה למוח שלהן. 

לסיכום, לדעתי אלו הן החלטות מקצועיות וא/נשים צריכים/ות להפסיק לעשות שערוריות מכל דבר.


0 תגובות

تعليقات


bottom of page