top of page
כרמי רפאלי ט'6

"Hurricane" - השיר של ישראל לאירוויזיון 2024

לאחר סערה בלתי-פוסקת בנוגע לשיר של ישראל לאירוויזיון 2024 - יצא השיר שייצג את ישראל בתחרות: "Hurricane" (בעברית: "הוריקן").


סאגת "October Rain" והשינוי ל-"Hurricane"

מיד אחרי הזכייה של עדן גולן ב"הכוכב הבא לאירוויזון 2024", תאגיד השידור הישראלי "כאן" שלח הזמנות לשלל יוצרים ויוצרות ליצור את השיר של ישראל לאירוויזון - איתו תופיע עדן גולן, נציגת המדינה.

הוועדה המקצועית של התאגיד בחרה בשיר "October Rain", אותו יצרו קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר.

וכך הוגש השיר "October Rain" לאיגוד השידור האירופי לאישור. איגוד השידור האירופי פסל את השיר וציין כי "נושאים אופי פוליטי". התאגיד טען כי לא מתכנן לשנות את מילות השיר - גם אם זה אומר שישראל לא תשתתף באירווזיון השנה.

עדן גולן בצילומי הקליפ | נלקח מתוך עמוד האינסטגרם של עדן גולן @golaneden

לאחר פסילת השיר, הוגש השיר שהוועדה בחרה במקום השני - "Dance Forever" - אותו יצרו עדן גולן, מאי ספדיה, רון ביטון וינון יהל. גם "Dance Forever" נפסל ע"י איגוד השידור האירופי.

לאחר ניסיונות והתערבות של נשיא המדינה יצחק הרצוג, בתאגיד השידור הישראלי הוחלט לבקש מיוצרי/ות השירים לשנות את מילות השיר. כמה ימים לאחר מכן, הוגש השיר "Hurricane" - המבוסס על הלחן והמילים של "October Rain". השיר "Hurricane" עוסק באישה שנחלצת ממשבר אישי. שימו לב כי צולם הקליפ לשיר "October Rain" מעט זמן לפני ההחלטה לשנות את המילים, ולכן הושלמו הצילומים בסשן שני לאחר מכן. ב-7/3/2024 אושר השיר סופית, ממש במהלך צילומי הגלויה לאירוויזיון.


המשדר החגיגי וחשיפת השיר

ביום ראשון ה-10/3 בשעה 21:30, החל המשדר המיוחד לכבוד חשיפת השיר לאירוויזיון 2024 אותו הנחה ליאור סושרד. המשדר נפתח בהקרנת בכורה של סרט דוקומנטרי על השתתפות ישראל באירוויזיון בזמן מצב ביטחוני מתוח בשם "פזמון חוזר". לאחר מכן, הושמעה לראשונה גרסה חדשה ל"Unicorn" - אותה ביצעו ביחד נועה קירל ועדן גולן. אחרי השמעתו, נחשף השיר "Hurricane"!


נאחל בהצלחה לעדן גולן! 🌪️

0 תגובות

Comments


bottom of page