top of page

"חדר" / אמה דונהיו

ברוכים/ות החוזרים/ות ל"מה קורא?", מדור הספרות של "מה חדש?"! היום נתחיל עם המלצה קצרה לספר מיוחד במינו, אשר מתקשר מעט גם לתקופה הקשה שכולנו נמצאים/ות בה בימים הללו.


שם הספר: "חדר"

מאת: אמה דונהיו

דירוג כוכבים: ⭐⭐⭐⭐⭐ (מתוך 5)

טווח גילאים: 14-המוות 💀


הספר "חדר" של אמה דונהיו הוא יצירת מופת שחורגת מגבולות הסיפור הקונבנציונלי, ומציעה לקוראים/ות נרטיב טעון רגשית ומעורר מחשבה שנמשך זמן רב לאחר הפיכת העמוד האחרון.

הרומן מתגלה דרך עיניו של ג'ק, ילד בן חמש שנולד וגדל בגבולות חדר קטן ואטום לרעש, שבו הוא גר עם אימו. ההחלטה של ​​דונהיו לספר את הסיפור מנקודת המבט של ג'ק היא לא פחות ממבריקה, ומספקת עדשה ייחודית שדרכה ניתן לחקור את ההשפעה העמוקה של השבי על נפש האדם.

כוחו של "חדר" טמון לא רק בעלילה המרתקת, אלא ביכולתו להתעמק בנבכי היחסים בין אם ובן. הנחישות הבלתי-מעורערת של האמא ליצור מראית עין של נורמליות עבור ג'ק בתוך עולמם המצומצם היא קורעת לב ומעוררת השראה כאחד. דונהיו הצליחה ללכוד את מהות הקשר שלהם ברגישות מעולה, ומציג את חוסנה של הרוח האנושית מול נסיבות בלתי נתפסות.

הנרטיב מקבל תפנית מרתקת כאשר האמא וג'ק מצליחים לברוח, נדחקים לעולם שהוא עצום, סוחף, ושונה לחלוטין ממה שהם רגילים אליו. דונהיו מנווטת במיומנות את אתגרי ההשתלבות מחדש, מתארת את המורכבות של תהליך הריפוי של האם ואת גילוי המציאות של הילד מעבר לקירות החדר. חקר הטראומה שלאחר השבי מטופל באותנטיות עמוקה, מה שהופך את "חדר" למחקר משכנע של חוסן והסתגלות אנושיים.

"חדר" הוא יותר מסיפור; זוהי צורת הסתכלות שונה וייחודית על העולם, המטלטלת את הנפש ומוציאה את קוראיה למסע משנה חיים. רומן זה הוא ספר חובה, ראוי לכל חמשת הכוכבים שנתתי לו. אני ממליצה בחום רב על הספר הזה, ומקווה שתיקחו את עצתי לליבכם/ן ותוסיפו אותו לרשימת הקריאה!



פינת הציטוטים:



ועכשיו נתחיל עם קטע הכתיבה הראשון של השנה, הפעם על היום ה-100 של המלחמה, שצויין ב-14.1.2024. הקטע נכתב על ידי תלמידה שביקשה להישאר אנונימית:

"100 ימים":/אנונימי

'כולם אומרים שהזמן טס כשנהנים.

אז מתברר שהוא גם טס, כשמתפרקים.

100 ימים עברו. 100 ימים.

100  ימים שאנו כולנו יושבים אי שם ברחבי העולם, מתפללים, בוכים, מקווים לטוב. כבר 100 ימים שהארץ היפה שלנו מתנפצת מאלפי רסיסים של דם, רסיסים של זיכרונות. 100 ימים שהעם שלנו נחצה לשניים - אלו שנחטפו, נשחטו, נאנסו, נרצחו.... אלו שנגנב מהם הבית, העולם, המשפחה, ואלא שמתפללים כל יום שדבר לא יקרה להם וליקיריהם, שמקווים ומנסים לא לתת למחשבות לנזול חזרה לראש.

100 ימים שהעולם שהכרנו השתנה לחלוטין.

100 ימים של מלחמה.

100 ימים.'

אם אתם/ן רוצים/ות לכתוב סיפור/שיר/פואמה/קטע קצר או משהו אחר ולפרסמו במדור, צרו קשר עם מערכת אתר החדשות (עוד מידע בתחתית כל דף של האתר) ואולי תזכו לראות את שמכם/ן ויצירתכם/ן מתנוססים פה באתר עצמו!


ועתה, נסיים עם לוח המודעות:

לכל המשוררים/ות שביניכם/ן: מחפשים/ות את השירים שלכם לגיליון חדש של "סלון הדחויים"! כל מה שעליכם/ן לעשות זה לכתוב שיר על התמכרויות לשלוח לאימייל הבא עד ה-1/03/2024: salon.cravings.roee@gmail.com

 

בהצלחה!

ועם המילים הללו, הגענו לסופה של המהדורה השנייה של "מה קורא?", מדור הספרות של "מה חדש?" - אתר החדשות של בית הספר תיכון חדש תל אביב-יפו. מקווה שנהניתם/ן!

0 תגובות
bottom of page