top of page

"לאהוב עד מוות"/דבורה עומר

ברוכים/ות הבאים/ות חזרה למהדורה השלישית של "מה קורא?"! היום החלטתי להקדיש את המהדורה לסופרת האהובה עליי, דבורה עומר. נדבר על סיפור חייה המטלטל, וגם על אחדים מהספרים שכתבה. מקווה שתהנו! 


דבורה עומר

(צילום: ראובן קסטרו) - נלקח מהאתר מעריב online

דבורה עומר נולדה בשנת 1932 בקיבוץ מעוז להורים שהתגרשו בהיותה קטנה מאוד. בגיל 11, אמה נהרגה בתאונת אימוני ירי של ההגנה. מכיוון שאסור היה לומר לבריטים את הסיבה האמיתית, הומצא סיפור כיסוי שאמה התאבדה, וכך נאמר גם לה. רק בבגרותה גילתה דבורה את האמת, וכתבה על החוויה ספר בשם "פגיעה ישירה". בגיל 14, החלה דבורה עומר לכתוב יומן שבו כתבה את סיפורה האישי וגילתה את אהבתה הרבה לכתיבה. כשהתבגרה מעט, פרסמה את סיפוריה הראשונים בעיתון שערך אביה, "במעלה". היא נפטרה במאי 2013 כשהייתה בת 80.

במהלך חייה, דבורה כתבה סיפורים וספרים רבים אשר שינו את חייהם אל אלפי א/נשים וזכו לפרסים רבים. היא כתבה על נושאים חשובים וכבדים, יפהפיים וצחים, וקלילים כמו משב הרוח בצורה מעוררת דמעות, שוברת לבבות ופורצת עולמות.  כאחת מהסופרות האהובות עליי, מאוד הושפעתי ממילותיה הכתובות של דבורה עומר, ואני מקווה שתקחו את עצתי לליבכם/ן ותקראו את ספריה המדהימים.














פינת הציטוטים:




ועכשיו בואו נתחיל בביקורת!


שם הספר: "לאהוב עד מוות"

מאת: דבורה עומר

דירוג כוכבים: ⭐⭐⭐⭐⭐ (מתוך 5)

טווח גילאים: 12-המוות 💀


הספר "לאהוב עד מוות" של דבורה עומר הוא סיפור אהבה מנפץ-לבבות וטרגי. הספר מספר על זהרה ושמוליק, שני לוחמים צעירים בפלמ"ח. במהלך העלילה, חייה הקשים של זהרה מתוארים מנקודת מבט קורעת-נפש – האהבה, התשוקה, העצב, הבדידות, הדיכאון, ושיברון הלב. אך למרות כל הרגשות העזים הללו, מודגש גם סיפורה של לוחמת צעירה אשר מעודדת חוסן וחוזק נשי, מוכיח שוב ושוב שנשים חזקות בדיוק כמו - ולפעמים אף יותר מגברים.

אני ממליצה על הספר הזה עם כל ליבי. אמנם הוא מעציב וגורם לי ליזול דמעות כל פעם מחדש, אך הוא עדיין מרתק, מעצים, יפיפה ומדהים. זהו ספר מושלם ליום גשום ועגמומי, כשאין לכם/ן מה לעשות ואתם/ן מרגישים/ות מדוכאים/ות. הספר ימשוך אתכם/ן מיד אל בין דפיו ולא ייתר לכם/ן לצאת, עד סופו המר. לסיכום, זהו ספר מדהים ואני ממליצה עליו בחום.


ועתה, נסיים עם לוח המודעות:

תחרות לפרסום בכתב העת "צריף", פתוח לכולם/ן.מועד אחרון להגשה: 15/3/2024

מה לשלוח?

פרוזה (עד 3,000 מילים), עד שני שירים, מסה וממואר (עד 2,000 מילים), ספוקן וורד (עד 5 דקות), דימויים חזותיים (עד 2 יצירות), מוזיקה (עד שתי יצירות, כל יצירה עד 7 דקות), "מיוחד": יצירות שבמרחב בין המילה הכתובה לדימוי החזותי.

הנושא: רווח

את היצירות יש לשלוח ל:

zrifmagazine@gmail.com

ועם המילים הללו, הגענו לסופה של המהדורה השלישית של "מה קורא?", מדור הספרות של "מה חדש?" - אתר החדשות של בית הספר תיכון חדש תל אביב-יפו. מקווה שנהניתם/ן!

0 תגובות
bottom of page